FOTON – בקדמת הטכנולוגיה הירוקה

היצרנית הייתה מהראשונות שהציגו רכב מונע תא דלק לשימוש מסחרי וכבר כעת האוטובוסים העושים שימוש באנרגיה של העתיד מתוצרתה צברו יותר משלושה מיליון קילומטרים על הכבישים הציבוריים.

כיצרנית רכב ששמה לה למטרה להיות בחזית הטכנולוגית, FOTON הייתה ככל הנראה הראשונה להציג אוטובוס מונע תא דלק לשימוש ציבורי. זה קרה לכבוד אולימפיאדת בייג'ין ב-2008 עם אוטובוס מהפכני ששימש את הספורטאים השונים לתחבורה ברחבי הכפר האולימפי.

בדומה לכלי רכב חשמליים שמשווקים כיום, גם אוטובוס תא דלק עושה שימוש במנוע חשמלי המבוסס על מגנטים וסלילים, אך בניגוד למכוניות חשמליות שמשתמשות בסוללה המוטענת ממקור כוח חיצוני, מערכת תא דלק למעשה מייצרת בעצמה את האנרגיה באמצעות תהליך כימי של ערבוב חמצן ומימן בתא אלקטרוכימי.
התהליך הוא נטול פליטות מזהמים ולמעשה לבד מאנרגיה חשמלית הדבר הנוסף שנוצר בתהליך ההפקה הוא מים נקיים.

יצרני רכב שונים ניסו מאז שנות ה-60 של המאה ה-20 לרתום את טכנולוגיית תא הדלק להנעת כלי רכב אך לא הגיעו לתוצאות המאפשרות מעבר לשימוש מסחרי ולמעשה FOTON הקדימה את רוב יצרני הרכב בעולם (ביניהם מרצדס, יונדאי, טויוטה ואחרים) בהשקת כלי רכב המצויד בתא דלק לשימוש מסחרי.

בשנת 2014 החברה הציגה את הדור השני לאוטובוסי תא דלק שלה ואלה היו בגודל מלא באורך 12 מטרים, ובשנת 2016 FOTON קיבלה את ההזמנה הגדולה ביותר, לפחות עד לאותה שנה, ל-100 אוטובוסי תא דלק שנכנסו לשימוש מסחרי בקווי תחבורה ציבורית בסין.

נגישות