הסינים באים, הסינים באים

מרבית המוצרים האלקטרוניים מגיעים אלינו מסין. הרפובליקה העממית היא גם יצרנית הרכב הגדולה בעולם ונראה שבעתיד הקרוב, עם הגעת מותגי רכב פרטי ומותג FOTON למסחריות ולאוטובוסים, הסינים הולכים להפוך לשחקן מרכזי בשוק הרכב בישראל.

כולם כבר יודעים שמרבית הטלפונים החכמים, המחשבים המתקדמים, הטלוויזיות הענקיות ובעצם כמעט כל גאדג'ט אלקטרוני מגיעים אלינו מסין, אולם רבים לא יודעים שסין היא גם יצרנית כלי הרכב הגדולה בעולם ויותר מרבע מכלל המכוניות המיוצרות מדי שנה מסביב לגלובוס מיוצרות בה. לשם השוואה במקום השני נמצאת ארצות הברית עם כ-12 אחוזים בלבד.

על אף שמרבית המכוניות שנמכרות בארץ עדיין מגיעות מאירופה, יפן ודרום קוריאה, בשנה האחרונה הגיעו אלינו כבר אלפי מכוניות מתוצרת סין.
לבד מהמותגים הסינים שהפריצה הגדולה שלהם צפויה בשנה הבאה עם רכבים חשמליים דוגמת ג'ילי גיאומטרי שרשמה מעל ל-4000 הזמנות (שיסופקו בשנת 2022) בתוך חודש, יש לציין שגם דגמים מסוימים של מותגים מערביים בעלי שם דוגמת וולוו, ב.מ.וו וטסלה מגיעים אלינו ממפעלים בסין.

בעוד שבכל הנוגע לרכבים פרטיים פריצת הדרך הסינית רק בחיתוליה, בשוק האוטובוסים מותגים סינים שונים משווקים כאן כבר כעשור.
כעת, עם הנחיתה של FOTON – מותג הרכב המסחרי המוביל בסין, המגמה צפויה להתרחב ולהתעצם עם ליין של אוטובוסים מתקדמים המציעים את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, איכות בנייה של מפעל מייצר ולא של מפעל הרכבה ומגוון אופציות למנועי דיזל בתקנים המחמירים ביותר ומנועים חשמליים מלאים עם טווח חסר תקדים ויעילות יוצאת דופן. כל זאת במחיר תחרותי אל מול המותגים הוותיקים.

נגישות